Tipuri de imprimare a etichetelor
Tehnologiile moderne permit companiilor de poligrafie să producă etichete autoadezive în orice volum.
Tipuri de imprimare a etichetelor
Metodele cele mai populare de producție a etichetelor și prețurilor sunt:
1. Imprimarea digitală - implică transferul imaginii și textului direct de pe suportul electronic pe ambalaj. Printre avantajele acestei metode se numără costul accesibil chiar și pentru producția de tiraje mici și posibilitatea de a face ajustări în fiecare exemplar în timpul fabricării. Viteza mare de imprimare și lipsa necesității pregătirii suplimentare asigură finalizarea rapidă a lucrărilor. Metoda digitală este soluția optimă atunci când trebuie să imprimați un număr mic de etichete, mostre sau să realizați produse într-un timp foarte scurt.
2. Flexografia permite obținerea unei imagini de înaltă calitate, folosind cantități minime de consumabile. Această caracteristică face metoda flexografică rentabilă în producția de masă. Printre alte avantaje ale tehnologiei se numără variabilitatea largă a materialelor pentru tipărire (hârtie, carton, folie, polietilenă etc.) și designul final al produselor. Etichetele realizate prin flexografie se caracterizează prin rezistență sporită la rupere, nu se deteriorează în medii umede și nu se decolorează sub influența razelor solare directe.
3. Tehnologia stencilului - asigură saturarea culorilor și o rezistență crescută a produselor. Serigrafia va fi o soluție bună atunci când etichetele sunt tipărite pe folie transparentă și este necesară obținerea unei imagini voluminoase, reliefate.
Decorarea etichetelor
Este important nu numai să alegeți corect metoda de fabricație, ci și să acordați atenție prelucrării post-imprimare. Există câteva opțiuni pentru finisare:
• Laminarea etichetelor - conferă suprafeței un luciu strălucitor și protejează suplimentar produsul de deteriorări.
• Ștampilarea - permite obținerea de etichete elegante și exclusive. Acest tip de design este ales pentru a împodobi produsele de elită, scumpe.
• Protecția împotriva falsificărilor - aplicarea acestei metode face produsul unic și mărește recunoașterea brandului.